اولین و بهترین اثر ازدواج

 اولین و بهترین اثر ازدواج

 

یک کارشناس مسائل دینی گفت: بنا بر آیات قرآن ازدواج به آرامش رسیدن زن و شوهر است .
به گزارش ایونا ،

حجت الاسلام حسین دست پروری در جمع زوجهای جوان کانونهای فرهنگی هنری مساجد در همایش فرهنگی آموزشی خانه های آسمانی در مشهد تصریح کرد :تا قبل از اینکه زن و مرد به هم برسند و ازدواج کنند بی قرارند اما هنگامی که با پیوند آسمانی ازدواج در کنار هم قرار می گیرند آرام میگیرند .

این مشاوره خانواده با اشاره به اینکه عشق تمام مسائل را در زندگی مشترک حل می کند افزود:زن و شوهری که عاشق یکدیگرند به خاطر پایداری عشقشان از همه چیز می گذرند و در زندگی از خود گذشت نشان می دهند .

دست پروری به آیه ای از قر آن کریم اشاره کرد و گفت :زن و مرد باید زینت همدیگر باشند و اعمهل و رفتار مرد و زن باید وزین متین و توام به شخصیت باشد تا همسرانشان به ایشان افتخار کنند .

وی افزود :همسران باید عیوب و نقاط ضعف یکدیگر را در مقابل دیگران بپوشانند در عین حال که برای اصلاح همدیگر با ظرافت چاره جویی کنند .

به گزارش ایونا ، این کارشناس مسائل دینی ادامه داد:همهن گونه که لباس هنسان را از سرما و گرما حفاظت می کند زن و شوهر نیز بایستی در سرد و گرم روزگار محافظ هم باشند .

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت:در آیات قرآن همواره بر تساوی زن و مرد تاکید شده است و خداوند می فرماید هر کس عمل صالح انجام دهد چه مرد ما او را به حیات طیبه و پاک و پاکیزه می رسانیم که حیات طیبه زندگی فاقد بدی و زشتی است.

شایان ذکر است : دوره آموزشی زوج های جوان کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با عنوان (خانه های آسمانی )از بیست و هفت فروردین تا هفده اردیبهشت ماه در مشهد مقدس با حضور هزار و دویست زوج جوان از سرار کشور به بررسی راههای کسب آرامش در زندگی کلیات شیوه های زندگی مهارت های ده گانه زندگی وظایف زوج های جوان از دیدگاه اسلام و مبانی تر بیت فرزند از دیدگاه اسلام توسط اساتید بر جسته حوزه و دانشگاه می پردازند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد